Přeskočit na hlavní obsah

Běh na Sněžník

Ťukám na displej telefonu. Musel se zbláznit. Jdu kouknout na teploměr. No ty kráso. 8/16, tedy osm ráno a venku -16° C. Nešlo by to běžet v péřovce? Prstové ponožky měním za nejteplejší v mé výbavě - vánoční s vločkou. Uklidňuji se, páč při startu v deset už má být "krásných" deset, ale mínus.

Po příjezdu na start potkávám Miloše. Ukazuje nové goráčové sněhule od La Sportivy. Že prý v tom poběží. Ve frontě na číslo závidím těm, co mají tlustší péřovku, než já. 46, žádnou symboliku v tom nehledám a prchám zpět do tepla auta. Dvě minuty před startem v panice hledám číslo. Připínám si ho hodně nízko. Alespoň trochu mi v tom mraze ochrání to nejcennější - telefon. Beru druhé rukavice. Úderem desáté jsem na startu. Úderem 10:04 vyrážíme. S Karlem a Ondrou to bereme takticky ze středu startovního pole, kde je nejvíc lidí a šance, že ty před námi umrznou dřív a budeme jim moct sebrat hadry.

Do kopce mi to moc neběží. Držím se Karla, ale dlouho to nevydržím. Naštěstí Karel měl ráno moc čaje, takže mi dává náskok. Bohužel mi za chvíli znovu mizí v kopci. Na chvíli dobíhám Kačku s Metelkou. Něco si pořád povídají. Neodpovídám, zmrzla mi huba. Za chvíli mi mizí v kopci. Těsně nad skalními schody uhýbám v protisměru Honzovi Franckemu (alespoň myslím, že to byl on.) Evidentně ho Yukon zocelil. Běží první a v závěsu má dalšího chrta. Jen obdivně funím.

Na Sněžníku čekám občerstvovačku. Není tu. Jsem vlastně rád, mám zmrzlou hubu. Obcházím rozvážně rozhlednu a pomalu se rozbíhám. V dálce vidím Kačku. V technickém seběhu zjišťuji, že nové Altry skvěle drží a začínám se rozbíhat. Občerstvovačka na křižovatce mne nechává v klidu; mám zmzlou hubu. Doháním ale Kačku. V kopci mi mizí v dálce. Kopec je krátký a znovu se rozbíhám. Vidím Karla. Magnetizuju ho. Funguje to. Krátce se držíme spolu, ale vidím další magnet - Kačku. Mám delší nohy a z kopce to je znát. Kačka neumí dvojitý uzel. Musí zastavit a převázat tkaničky. Nejsem gentleman a vím, že je to jediná šance, jak jí utéct. Držím se Metelky. Z kopce jí utíkám, páč mám delší nohy. Na Maxičkách naviguji borce přede mnou. V sebězích jsme na tom podobně, takže ho odnaviguji až k Pstružnému rybníku. Děkuje mi a za odměnu mne pouští před sebe, že už nemůže. Kopec nad Přípeří jdu, nemůžu. Naštěstí už je to jen z kopce a po rovině. Z kopce na Červeňáku lehce předbíhám dalšího borce. Proletím viadukt a běžím si povzneseně do cíle. Schody u hospody jdu. Borec je přeskočí a lehce mne přebíhá. Stále jsem povznesen, ale míň. Cíl. 23 km za 2:14:44. Chvíli si užívám, že jsem utekl Kačce i Metelce. Pak mi dojde, co říkaly v tom kopci: "My to dnes bereme jako výlet."

I tak to bylo super, hezká trasa v domácím prostředí, celou dobu sluníčko, spousta kamarádů a známých a navíc jsem měl po delší době konečně pocit, že to můžu trochu rozběhnout. Tenhle závod mi opět ukázal, že často je to jen o hlavě.

P.S. Fotky tentokrát žádné. Kromě huby mi zmrzly i ruce :)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Pražská stovka 2023 aneb severní vítr je krutý

Ležím ve spacáku a opatrně hledám co nejméně bolestivou polohu, ve které bych usnul. Nateklé prsty na nohou mne pálí od omrzlin a nemám sílu si dofouknout poloprázdnou karimatku.  O den dříve Již potřetí v krátké době stojíme s Milošem na startu stovky. Tentokrát však netradičně v centru Prahy. Pro letošní výroční 30. Pražskou stovku organizátoři zvolili za poslední roky netradiční trasu, která v Praze nekončí, ale začíná. Z představy, běžet prvních deset kilometrů po asfaltu a dlažbě, nejsem nijak nadšený, ale organizátoři si uměli zařídit i počasí a vše je pokryto sněhem, takže všude romantika, až praští. A to doslova, protože teplota v jedenáct večer, kdy je naplánovaný start, spadla na mínus čtyři. Zima letos přišla docela rychle, a tak jsem byl do poslední chvíle nejistý, co všechno na sebe nabalit. Nakonec jsem zvolil triko s dlouhým rukávem, tenkou běžeckou bundu a navrch moji oblíbenou ultralehkou nepromokavku Montane Minimus 777. Na ruce jsem zvolil skvělé rukavice Montane Swi

Ze dna na vrchol 2023 - první stomílovka

Sto mil je hrozná štreka. Pro představu je to třeba tak daleko, jako ze Hřenska na Sněžku a to je fakt daleko. A nebo je to taky 161 kilometrů. Někdy na začátku jara přišla Kačka s "tajnou" informací, že pokud bych snad měl v plánu dát si stomílovku, tak že by pro mne něco měla. Já, po loňských peripetiích, kdy jsem několik závodů musel odpískat, jsem se na letošek rozhodl nic extra neplánovat, brát akce, jak budou a k ničemu se moc neupínat. Nicméně začátek roku docela vyšel, mezi ultra závody si oproti loňsku nechávám uvážlivé rozestupy, různé bolístky se mění tak dostatečně často, že nemám čas se na žádnou upnout a vytvořit si k ní vztah a tak tahle informace přeci jen zasila semínko. Sto mil je prostě další meta a v našem blízkém okolí zase takhle dlouhých akcí zrovna moc není. No a na přelomu dubna a května se vše ukázalo. Ze dna na vrchol - skvělý nápad spojit nejnižší a nejvyšší bod Česka jednou trasou, která se, aby si to člověk opravdu užil, nevyhýbá ani významnější

Týnišťské šlápoty 2023 aneb bylo tam vše

Neděle - mám za sebou trénink a konstatuji, že jestli by mne mělo běhání bavit tak, jako dnes, naučím se radši pořádně šachy. Několik měsíců pobolívající kotník (paradoxně ne při běhu) náladě také nepřidává a třeba by prospělo dát mu chvilku odpočinout. A tak si naplánuji nejméně na týden od běhání klid. Pondělí - klid a pohoda. Úterý - klid a neurčitě divný pocit. Středa - klid a fakt divný pocit z poměrně konkrétních důvodů. Čtvrtek ráno - neklid. Píše Miloš, jestli bych mu neupravil do Garminu trasu Týnišťských šlápot včetně kontrolních bodů. Čtvrtek odpoledne - neklid. Čtvrtek večer - registruji se na závod a mám divný pocit. Obvykle totiž účast na stokilometrovém závodění plánuji kapánek déle. V pátek mám na sbalení věcí sotva hodinu a pak už rychle na vlak, v Ústí přesedám do auta k Milošovi, který nás bere do Týniště, cíle závodu a cestou přemýšlím, co vše jsem zapomněl. Z Týniště nás autobusy převáží do Olešnice, kde těsně po půlnoci s Milošem stojíme za drobného mrholení na s